Bloggen bör läsas på egen risk. Det kan finnas texter som stör den KP-känslige. Den som tror att Sverige är ett fritt land, misstar sig å det gruvligaste. Sverige är inte vad det en gång varit.

lördag 20 januari 2018

Bensin, diesel och M-miljö

Det var ett märkligt M-fenomen det där med drivmedelspriser kontra alla märkliga drivmedelsskatter.


Priser från OKQ8.

M-regeringen skyllde det höga drivmedelspriset på bensinbolagen och bensinbolagen skyllde på M-regeringen.

Fakta om bensinen, var att gårdagens bensinpris låg på runt 14 kronor. Av dessa fjorton kronor, betalade jag 7 kronor och 66 öre i skatter. Det var då bensinskatt, miljöskatt och moms.

Fakta om dieseln, var att gårdagens dieselpris låg på runt 14 kronor. Av dessa fjorton kronor, betalade jag 6 kronor och 32 öre i skatter. Det var då dieselskatt, miljöskatt och moms.

Varför dieseln som har räknats som ett miljöbränsle, plötsligt steg med fyra kronor under ”kort tid”, var för mig och den vanlige tänkande medborgaren, ett mysterium.

Var blev plötsligt det globala miljötänkandet av? M-regeringen och bensinbolagen hade i kartell, lurat tiotusentals bilister att köpa en miljöbil för tiotusentals kronor i extrakostnader, för att spara just miljön.

Varför är det väl ingen som vet idag, men alla godtrogna dieselanvändare straffades på detta elaka sätt. Det var ett oerhört M-märkligt tänk!

Det är något att fundera på fram till valdagen, eller för förtidsröstarna. Tror ni verkligen att ni kan lita på att M-alliansen tillsammans med SD håller sina vallöften från dimhöljda bergen?

Någon påstår då att Mp har kohandlat fram den nya drivmedelsskatten. Ja det är riktigt, men förhoppningsvis finns inte detta parti i riksdagen efter 9 september.

#retireduprising

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar